Nedräkning!

Nu är det snart dags för hemflytt! Den andra juni så sätter vi oss på bussen till Örebro 13.00 för att sedan ta tåget till Luleå 19.37 och för att till slut vara framme i Luleå 11.45! Känns lite overkligt att "äventyret" snart är slut, redan bott här i sju månader. Sjukt hur snabbt tiden går alltså... Kommer till att sakna de jag lärt känna här, men kommer ju att hålla kontakten så det ska nog gå!

Har snart varit ledig i en vecka, förra fredagen 22:a maj var min sista dag och det känns hur skönt som helst. Jag slipper att stå i kassan och vara trevlig hela dagarna.

Ska bli en rolig sommar i Pite! Hoppas jag då:P Sjätte juni så lär det bli grillning och fest! Slår två flugor i en smäll och firar både nationaldagen och Herr Röds sweet 20! Lär inte bli annat än tie panner!

Utmanad

Jahaja, jag blev alltså utmanas av Ida att lägga upp den sjätte bilden från mitt sjätte bildalbum i bildmappen, dock har jag inga bildalbum alls så jag lägger upp den sjätte bilden istället.

Här är då alltså jag och Jakob på Preikestolen utanför Stavanger och helt plötsligt tappade Jacke lusten att leva så han sprang för att hoppa. Som den vän jag är så stod jag alltså och tog kort medans.

Min tur att utmana då;D Yeeeei! Så, Alle känn dig utmanad och Jacke känn dig också utmanad. Nu kanske det äntligen kommer en update på Jackes blogg! :D

Tre

Räknat med idag så har jag nu tre dagar kvar att jobba! Riktigt skönt kan jag säga, men kommer sakna mina arbetspolare. Nu när man verkligen börjar lära känna vissa lite bättre. Som gräddet på moset så bokade vi biljetter hem till Pite igår!!!! YEEEI! Blir dock lite konstig resväg men det var det bästa alternativet - buss från Oslo till Örebro, sen tåg till Luleå. Alternativet var att ta tåg till Karlstad, sen buss från Karlstad till Örebro (enbart fem minuter på oss att byta i Karlstad också), sen tåg från Örebro till Stockholm och sen byta till tåg till Luleå. Förståeligt att ta det första alternativet?

Helgen har annars varit riktigt bra - Jobbade i lördags 12-20, var ett riktigt helvete för att det var dagen före 17 maj (Norges nationaldag) och då får alla norrmän för sig att panik/kaoshandla så det var kö till TusN! Dock så gjorde det att dagen gick helvetes snabbt och jag var hemma på nolltid. Väl hemma så var det pitebesök i lägenheten! Zara, Sofie och Jonny Bergström (som bor i Oslo också) sen var det även en av Alles arbetspolare som var på besök Micke heter han. Sen kom även en arbetspolare från Coop och hans flickvän, Jonas och Frida. Sköna prickar från Edsbyn. Sen kom Klara och Cilla också, med hade de sig Robert från Uppsala. Blev alltså rätt mycket folk i läggan men kul var det! Pitefest =D
Blev utgång till Roxy, ändå riktigt schysst ställe med lagom volym, inte som monaco där man blir döv. Kvällen avslutades med att vi gick in i en RussBuss (studenter i Norge åker omkring i bussar i en månad och festar, lite värre än vår student) och stod och snackade med norrmän och norskor ett tag innan det blev dags för kebab och sova.

Vaknade på ett trevligt sätt på söndagen (17 maj) genom att Zara skrek - VI MÅSTE BÖRJA SUPA NU, DET ÄR GRANNAR UTE I FOLKDRÄKT OCH DRICKER ÖL!  Så då blev det att stiga upp och t asig en grogg, sen dra till Klara och Cilla och dricka lite vin ute på en balkong i solen, sjukt mysigt! Sen blev det inte något mer att dricka för mig som skulle upp och jobba dagen efter. Dock ändå en riktigt skön och rolig dag. Blev middag på Hard Rock Café, dyrt men gott.

Rubriken har inte särskilt mycket med mestadels av innehållet att göra - men vem fan bryr sig?! :D

Pizzabuffé

Idag har jag och Alle varit och ätit pizzabuffé på Dolly Dimples, kan ju lova att det var gott! 89 norska kostade det, inte alls farligt eftersom man får äta så mycket man vill, dock så tog vi vatten till eftersom 0.4 liter dricka kostade 33 norska....
Annars så har jag varit ledig idag och det har inte var helt fel. Har dock inte gjort något vettigt idag men det är en helt annan sak. På lördag blir det att jobba, en av de största handelsdagarna i Norge pga 17 maj som då är Norges nationaldag. Sen på kvällen så blir det fest, lär bli att försöka dricka ikapp så att man blir för full. Nej, det blir det nog inte:) Kommer säkert att bli en wunderbar kväll när det är svenskar på besök i Oslo:)

Onsdag

Kreativiteten flödar inte när det gäller rubriknamn. En blogg där det flödar kreativitet är http://vuxnakarlarfiskarmedpengar.blogg.se, en blogg om sommarens kommande fisketävling där duellanterna kommer att vara: Jag, herr Röd och mister Jokke, men detta kan ni läsa om på den bloggen!

Idag har jag jobbat, dock varit seg som fan pga utebliven frukost. Noll panner att sova för länge....
Mycket folk idag också = penispasta. Ungefär så mycket känner jag för att skriva idag, men kom ihåg det viktigaste med en blogg - leverera!

Han levererar, IGEN!

Jag måste nog snart till läkaren eller nå, jag skriver ju i bloggen varje dag, SINNESSJUKT!

Dock så har jag inte så mycket att rapportera om, idag har jag åkt buss till majorstuen för att hämta lite medicin från en av pappas arbetspolare. Spännande, ikke sant?

Idag ska jag jobba från 16.00-22.00, rönnetider. Hatar att jobba den tiden, sämst i hela världen!

Vad mer kan man säga då..... Snart kommer jag hem, då är det fisketävling med herrarna Röd och Jokke. Röd och Jokke kör på  fancy och har inhandlat vadarbrallor, måste nog göra samma för att kunna mäta mig med deras fancyhet vid vattnet. Kommer ju se retard ut om jag bara kommer i vanliga stövlar. Det skulle sluta med att dom mobbade mig pekade på mig och skrattade. Det vill jag ju inte. Måste även köpa nytt fiskespö eftersom mitt förra gick sönder när jag kastade, hela spötoppen gick av = noll panner!
Se upp Röd & Jokke, vem vet vad jag kommer att handla inför premiären av tävlingen;)

Dumma telefonundersökningar

För ett tag sedan ringde en kvinna/flicka från något företag och ville ställa frågor om tobak till mig. Jag svarade helt sonika: Ring tillbaka om 25 år.
Jag pallar inte med såna saker:P Så hoppas hon ringer om 25 år, i sånna fall så svarar jag gärna.

Annars händer det inte mycket idag, försov mig imorse så var lite sen till jobbet. Nytt kassasystem nu också, det är kasst(hahaha).

Gör just nu en gryta med champinjoner, grillkorv och vita bönor i tomatsås, ska ätas med spaghetti. Ring om recept.
Blir enbart slappt ikväll, se film eller något liknande. Just nu ser vi på söndagsparty med Filip och Fredrik, riktigt skönt program!

Update

Nu var det hemskt längesen jag skrev något om vad som hänt senaste månaderna i Norge och Sverige.

I alla fall så i slutet av februari så flyttade vi till en ny lägenhet som är på 79 kvm och har två våningar, riktigt fancy! Jag stortrivs i lägenheten och sitter just nu och tänker på att det är mindre än en månad kvar tills flytten hem, sjukt! Men nu var det ju inte det jag skulle skriva om nu egentligen, utan vad som hänt sen senast jag skrev.
Som sagt ny lägenhet, vi bor lite längre bort från stan nu, men inte mycket. Två hållplatser för att vara exakt :P

Vi har haft inflyttningsfest här också såklart, det var en bra fest som slutade utan utgång för att jag och alle inte orkade gå till stan när trikkarna slutat gå, så vi gick till vårt kebabplace (torshov kebabhouse) för att ta oss en liten (läs enorm) kebab för 30kr, riktigt prisvärd för den mängd mat det är i den. Gästerna på den här festen var Klara, Cilla, Hannah, Anders, Kristoffer och hans polare, Erika var också här så vi var några stycken som hade kul=) Kvällen slutade dock med att halva min spritflaska var borta, att någon druckit upp min cola jag skulle ha på söndagen och att någon groggat med vår glögg:P

Jag har även fått byta jobbställe, istället för coop mega bislett så jobbar jag nu på smart club (samma ägare). Det är i alla fall en schtoooor butik, 15000 kvm, Jag står i kassan där också, redigt less. Skönt att det bara är två veckor kvar nu av jobb. Ska skrika som en tok när jag stämplar ut på min sista arbetsdag! FRIIIIIHET!!

Känns som om jag staplar upp alla händelser i punktform nu, aja whatever=)

Sen om jag minns rätt så har det inte hänt så mycket fram till påsken när jag for hem till Pite, förutom jobb och fest typ:) Jo min pappa var och hälsade på också, fast det var före vi flyttade.
Var hemma över påsk som sagt, var mycket trevligt att få träffa alla igen, familj och vänner:) På planet på vägen mellan sthlm och pite så satt jag brevid Magnus Samuelsson, satan så stor karl! Blev självklart fest och pentan när man kom hem, inget pitebesök är fullbordat utan det=) På lördagen så bjöds det på spyafest där jag och herr Röd bjöd på ett storartat framträdande till herr Jokke, fröken Eva var även med och sjöng i början men kunde inte fullfölja pga skrattattack. Den kvällen var det även sjukt mycket folk ute på pentan så det var fett med röj! Riktigt roligt måste jag säga!=) Eloge till mig och röd också som verkligen gjorde något alla kvällar, tiee panner:)

Sen när jag kom tillbaka till Oslo så väntade alla på mig glatt i lägenheten och en orkester av "NEEEEEEE" utbröt och man kände att man var hemma i Oslo igen.
En vecka efter återkomsten till Oslo så kom Peter på besök, det var grymt trevligt! Han prickade in rätt vecka att komma på också, den veckan bjöd på riktig sommarvärme. Vi passade på att dra ut på en strand för att öla och må, riktigt välkommet! Jacke tog även årets första dopp! Bilder finns på facebook både från Pite och från stranden. Jag och Peter tog även en trevlig tur till Vigelandsparken där vi satt och filosoferade länge på en gräsplätt.
På söndagen tog dock jag och Jacke farväl till Peter och satte oss i en hyrbil för att fara till Bergen (jacke skulle dit på jobb och jag fick följa, allt betalt. Hjälpte dock till med jobbet), 50 mil är det till Bergen och efter norska vägar så tog det lång tid, jag körde också bil så att inte Jacke skulle behöva göra allt. Det första jag fick köra genom var en 2,5 mil lång tunnel, jag hade aldrig kört genom en tunnel förr så det var en upplevelse. Väl framme i Bergen som förövrigt är den mest svårkörda staden jag varit i, bara enkelriktade gator överallt, En felkörning och man måste runt hela staden, efter att vi hittat till hotellet så checkade vi in och bara la oss för att sova, för nästa dag skulle vi upp och jobba! Hotellfrukost FTW!!
När arbetet var klart den dagen som förresten innebar att montera tv-väggar för samsung var avklarat så for vi till IKEA och åt middag, falafel med couscous, mums! Efter middagen så begav vi oss med bilen till Stavanger där vi skulle vara i tre dygn och utföra samma arbete.
I Stavanger så passade vi på att besöka preikestolen, en hög klippa på 604 meter, det var högt! Riktigt jobbigt att gå dit också, 3,8km i brant lutning och stenig terräng, men värt det! När man kom upp hade man en otrolig utsikt och känslan av att vara där uppe går inte att beskriva.
 Mäktig känlsa!

När jag och Jacke kom hem från Bergen och Stavanger så var det nytt besök i lägenheten, Erika och Agneta var här på besök då, var riktigt uppskattat, tack för palten! Så det blev en väldigt lugn helg med Party-alias.

Senaste veckan så har jag jobbat mest och annars har det inte hänt speciellt mycket. Hejdå-fest till Micke som flyttade igår hem till bojn igen.
Igår däremot så var vi på tivoli! Hur kul som helst att få åka attraktioner igen, fanns några bra att åka också. Synd bara at Supersplash var stängd, en blöt historia hade det nog blivit men säkert rolig! Kvällen avslutades med några öl och besök av Kristoffer och Jonny.

Nu har jag i alla fall uppdaterat min blogg, något Ida har tjatat om ett tag nu, ungefär två månader! På tal om månader, har inte snusat sedan 23 januari, stolt! :)

Ett år

Idag är det ett år sedan min farfar dog, tyckte det var nyss mamma ringde från sjukhuset och sa det. Hur som helst så saknar jag min farfar mycket, men vet att han inte plågas längre av sina sjukdomar och det är jag glad över. Så en liten minnesanteckning blev det till min farfar på årsdagen av hans död,  Karl William Lindgren, jag saknar dig!

Förbannade jävla ollon

ork it skriva nu, skrev nyss och hade väl skrivit en a4 typ, jo vad händer då? men internetcpidiotfanskapet slutar fungera, pall it!

Ett år och tre veckor!

Nu pratar jag faktist om två helt olika saker med ett år och tre veckor. Det är nämligen så att igår så hade jag haft mitt körkort i ett år, tiden går väldigt snabbt! Tyckte att det var nyss jag och Jacke satt i samma bil på halkbanan när instruktören körde ner och fast i ett dike. Det var tider det! När man hade det slappt och gick på gymnasiet, hade ingen aning om vad ansvar var, man behövde inte bry sig alls, man hade sin trygghet. Varje dag var schemalagt, gud så slappt det var! Många raster, gratis lunch, vara med vännre varje dag och ändå klagade man när man väl gjorde det, men så är dte väl med allt antar jag!

Med tre veckor så menar jag att det är så länge jag har varit utan snus nu! Det är verkligen skönt att ha klarat det så långt och nu utan att känna sig särskilt beroende längre. Ska fortsätta vara mentalt stark och inte låta mig frestas, det har varit nära några gånger men det har inte blivit! Är ganska stolt över mig själv faktist!

Ses kanske ute imorgon, vi får se vad helgen har att erbjuda efter jobbet!

Saknar Granadan hemma i Pite ;D

Måndag

Ja, idag är det måndag och jag har varit ledig idag också, långledig! Däremot så jobbar jag i helgen och det är lite tråkigare, men det är pengar så.

Har varit snusfri i 17 dagar nu! YAHOO!

I helgen har det väl inte hänt så mycket, lite öldrickande i lördags men inget allvarligt. Igår så var jag Am och Alle och såg handboll, posteligan tror jag att den hette. Norges svar på elitserien men mycket sämre, kändes som ett mellanting av Sveriges division 1 och 2, alltså inte så övertygande bra. Drammen hette laget som var hemmalag och är det lag som ligger närmast Oslo, tog ungefär 35 minuter med tåg dit. Det var däremot kul att se på handboll igen och man blev sugen på att spela eller i alla fall få leka av sig lite.

Fest!

Just nu sitter vi här i lägenheten och dricker öl, kör power hour! Det är dock ingen bra kombination med tacos, men det har vi erfarenhet från förr när vi festade hos Holle! Det minns nog Holle också, jävla bål=D

Kanske blir att dra till en fest där Klara och Cilla är ikväll, vi får väl se=)

Fri!

Idag är jag fri från jobb, alltså ledig. Fri betyder ledig på norska. I helgen är jag alltså ledig och det är riktigt skönt! Imorgon kanske det blir att spela fotboll med några från jobbet, kan bli riktigt kul! Annars så hade vi tänkt fara och se på handboll imorgon, elitseriehandboll här i Oslo. Drammen heter laget som spelar här och de ligger trea i serien, de ska möta Stavanger som ligger sjua eller något sånt.

Idag så blir det tacos till middag! Ska bli gott nanting!

Jag har nu varit över två veckor utan snus och det känns skönt! Känns inte längre som om jag behöver en snus för att klara dagen vilket är en himla befrielse!
Dock så har jag börjat få lite hemlängtan nu, mycket som tjorvar med lägenheter och skit, men det ska bli bra, kommer ju hem en vecka över påsk och sen så är det bara lite mer än en månad kvar så flyttar vi hem =D. Ångrar absolut inte att vi tog den här resan, har varit en himla upplevelse och grymt kul! Men vissa personer som finns hemma i Piteå gör att man längtar hem till sommaren så grymt mycket och att man bara vill packa ihop väskorna och dra typ, men det kommer inte att hända så vi syns tidigast till påsk ni där hemma!

KOD!

Jag har äntligen fått min kod till bankkortet, wieee! Det tog bara två månader och tio dagar, verkligen snabbt jobbat! Jag blir så förbluffad över hur snabb banken kan vara egentligen, tänk att bara behöva vänta lite över två månader! (Notera sarkasmen) Skillnaden med att beställa ett kort här i Norge mot för Sverige är två månader och sju dagar. Bra, eller hur?

Jag är för trött och cp för att skriva mer nu, jävla hyrescp:n med att säga att det blivit "missförstånd" med depositum så att vi ska ligga ute med 40000 istället, det hade gått jättebra om hon sagt det från början, istället för att börja ändra sig och ha sig. BAJS!