Gör comeback i bloggandet, från Oslo!

Tre månader, vi har nu bott i Oslo över tre månader och hittills har vi väl gått plusminusnoll. Nu kan fyra månader av inkomster börja och även nedräkningen tills vi kommer hem till Piteå!

Vad ska ma skriva nu då? Jag fick spontant stor lust till att starta en ny blogg så jag gjorde det, men jag vet just nu inte vad jag ska skriva om, Har väl tänkt skriva och berätta om vad som händer här i Oslo.

Norge är i alla fall ett väldigt lustigt land, ingenting funkar snabbt, ingenting blir som man tänkt det. Vår hyresvärdinna är mongo. Vi har tittat på en ny lägenhet men då visar det sig att hon som hyr ut den inte är det minsta normal heller utan är en skattesmitare och massa annat, blir så less! Nordea i Norge fungerar inte heller snabbt, tog över två månader för mig att få mitt kort och när jag väl får det så har de inte beställt koden så jag har ett kort men ingen kod, och då säger karln på banken: "hehe, men nu har du ju ditt kort i alla fall, hehe." Jag: "ja, tack men jag kan ju inte använda det" Då blev han tyst och tittade ner på golvet. Om allt det här är svårt att förstå så är det för att jag är så frustrerad och jag håller på att sluta snusa, har varit utan snus i nio dagar nu och håller på att bli smått tokig.

Idag har jag varit på personalmöte, inget speciellt kom fram mest information. En sak som kom fram var däremot väldigt trevligt, det är att vi som är anställda på coop mega bislett (min arbetsplats, fast egentligen är jag anställd av smart club) ska fara på en "hyttetur" alltså en liten tripp till en stuga några mil utanför Oslo och det vi ska göra är väl ungefär att festa! =D


Kommentarer
Postat av: Ida

Alltså äntligen! SOM jag har väntat på att du ska börja blogga Nille. Wihoooo!

2009-02-01 @ 21:51:39
Postat av: Niklas

Klart du har;) Wiie, jag har ett fan:D

2009-02-01 @ 21:54:05
URL: http://lindgrenniklas.blogg.se/
Postat av: kristoffer

NÄ, de har du IT!

2009-02-01 @ 22:38:05
Postat av: alex

OJOJ tre oslobloggare is the shiet

2009-02-01 @ 23:53:51
URL: http://alexandersundqvist.blogg.se/
Postat av: Zarry

Kul, här ska jag hänga med :)

2009-02-02 @ 16:07:48
URL: http://zarahej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0