Update

Nu var det hemskt längesen jag skrev något om vad som hänt senaste månaderna i Norge och Sverige.

I alla fall så i slutet av februari så flyttade vi till en ny lägenhet som är på 79 kvm och har två våningar, riktigt fancy! Jag stortrivs i lägenheten och sitter just nu och tänker på att det är mindre än en månad kvar tills flytten hem, sjukt! Men nu var det ju inte det jag skulle skriva om nu egentligen, utan vad som hänt sen senast jag skrev.
Som sagt ny lägenhet, vi bor lite längre bort från stan nu, men inte mycket. Två hållplatser för att vara exakt :P

Vi har haft inflyttningsfest här också såklart, det var en bra fest som slutade utan utgång för att jag och alle inte orkade gå till stan när trikkarna slutat gå, så vi gick till vårt kebabplace (torshov kebabhouse) för att ta oss en liten (läs enorm) kebab för 30kr, riktigt prisvärd för den mängd mat det är i den. Gästerna på den här festen var Klara, Cilla, Hannah, Anders, Kristoffer och hans polare, Erika var också här så vi var några stycken som hade kul=) Kvällen slutade dock med att halva min spritflaska var borta, att någon druckit upp min cola jag skulle ha på söndagen och att någon groggat med vår glögg:P

Jag har även fått byta jobbställe, istället för coop mega bislett så jobbar jag nu på smart club (samma ägare). Det är i alla fall en schtoooor butik, 15000 kvm, Jag står i kassan där också, redigt less. Skönt att det bara är två veckor kvar nu av jobb. Ska skrika som en tok när jag stämplar ut på min sista arbetsdag! FRIIIIIHET!!

Känns som om jag staplar upp alla händelser i punktform nu, aja whatever=)

Sen om jag minns rätt så har det inte hänt så mycket fram till påsken när jag for hem till Pite, förutom jobb och fest typ:) Jo min pappa var och hälsade på också, fast det var före vi flyttade.
Var hemma över påsk som sagt, var mycket trevligt att få träffa alla igen, familj och vänner:) På planet på vägen mellan sthlm och pite så satt jag brevid Magnus Samuelsson, satan så stor karl! Blev självklart fest och pentan när man kom hem, inget pitebesök är fullbordat utan det=) På lördagen så bjöds det på spyafest där jag och herr Röd bjöd på ett storartat framträdande till herr Jokke, fröken Eva var även med och sjöng i början men kunde inte fullfölja pga skrattattack. Den kvällen var det även sjukt mycket folk ute på pentan så det var fett med röj! Riktigt roligt måste jag säga!=) Eloge till mig och röd också som verkligen gjorde något alla kvällar, tiee panner:)

Sen när jag kom tillbaka till Oslo så väntade alla på mig glatt i lägenheten och en orkester av "NEEEEEEE" utbröt och man kände att man var hemma i Oslo igen.
En vecka efter återkomsten till Oslo så kom Peter på besök, det var grymt trevligt! Han prickade in rätt vecka att komma på också, den veckan bjöd på riktig sommarvärme. Vi passade på att dra ut på en strand för att öla och må, riktigt välkommet! Jacke tog även årets första dopp! Bilder finns på facebook både från Pite och från stranden. Jag och Peter tog även en trevlig tur till Vigelandsparken där vi satt och filosoferade länge på en gräsplätt.
På söndagen tog dock jag och Jacke farväl till Peter och satte oss i en hyrbil för att fara till Bergen (jacke skulle dit på jobb och jag fick följa, allt betalt. Hjälpte dock till med jobbet), 50 mil är det till Bergen och efter norska vägar så tog det lång tid, jag körde också bil så att inte Jacke skulle behöva göra allt. Det första jag fick köra genom var en 2,5 mil lång tunnel, jag hade aldrig kört genom en tunnel förr så det var en upplevelse. Väl framme i Bergen som förövrigt är den mest svårkörda staden jag varit i, bara enkelriktade gator överallt, En felkörning och man måste runt hela staden, efter att vi hittat till hotellet så checkade vi in och bara la oss för att sova, för nästa dag skulle vi upp och jobba! Hotellfrukost FTW!!
När arbetet var klart den dagen som förresten innebar att montera tv-väggar för samsung var avklarat så for vi till IKEA och åt middag, falafel med couscous, mums! Efter middagen så begav vi oss med bilen till Stavanger där vi skulle vara i tre dygn och utföra samma arbete.
I Stavanger så passade vi på att besöka preikestolen, en hög klippa på 604 meter, det var högt! Riktigt jobbigt att gå dit också, 3,8km i brant lutning och stenig terräng, men värt det! När man kom upp hade man en otrolig utsikt och känslan av att vara där uppe går inte att beskriva.
 Mäktig känlsa!

När jag och Jacke kom hem från Bergen och Stavanger så var det nytt besök i lägenheten, Erika och Agneta var här på besök då, var riktigt uppskattat, tack för palten! Så det blev en väldigt lugn helg med Party-alias.

Senaste veckan så har jag jobbat mest och annars har det inte hänt speciellt mycket. Hejdå-fest till Micke som flyttade igår hem till bojn igen.
Igår däremot så var vi på tivoli! Hur kul som helst att få åka attraktioner igen, fanns några bra att åka också. Synd bara at Supersplash var stängd, en blöt historia hade det nog blivit men säkert rolig! Kvällen avslutades med några öl och besök av Kristoffer och Jonny.

Nu har jag i alla fall uppdaterat min blogg, något Ida har tjatat om ett tag nu, ungefär två månader! På tal om månader, har inte snusat sedan 23 januari, stolt! :)

Kommentarer
Postat av: kristoffer

NEEEE!?! oj så fancy! :D

2009-05-10 @ 21:25:28
URL: http://kbackstrom.blogg.se/
Postat av: Jokke

tiiiiiiie panner att du upptaterar:D Fortsätt såD:

2009-05-10 @ 21:39:19
URL: http://alexanderj.blogg.se/
Postat av: Ida

Tack gode Gud, eller tack NILLE rättare sagt! Det var definitivt på tiden! HALLELUJAH!

2009-05-11 @ 00:05:29
URL: http://idalundman.blogspot.com
Postat av: Niklas

Yeeei:)

2009-05-11 @ 18:48:29
Postat av: AM

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!

2009-05-11 @ 19:01:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0